Mercat de segona mà
dijous, 2 de maig del 2013
Modificació Normes de Funcionament sobre "Producte Autoritzat de Venda"
La Junta de Govern Local del passat 25 d'abril va adoptar entre d'altres el següent acord:
Suprimir el punt número 2 de l’apartat “Producte autoritzat de venda” eliminant l'autorització de venda de productes artesanals de les Normes de Funcionament del Mercat de Segona Mà .
Per tant podran ser objectes autoritzats de venda:
“Producte autoritzat de venda"
1. Podran ser objecte de venda els articles que per les seves pròpies característiques són tradicionals en els diferents mercats de segona mà, essent objectes usats, antiguitats, i que no comporten risc ni cap dany pel adquirent.
2. Està totalment prohibit vendre producte nou, aliments i animals.
3. L’Ajuntament es reserva el dret d’acceptar articles segons l’interès general o característiques dels mateixos.”
Exposició de motius
Atès que el producte artesanal no es considera producte de segona mà sinó producte nou i el Reial Decret 199/2010 que regula l’exercici de la venta ambulant determina que per a poder exercir aquest tipus de venda: a) s’haurà de estar donat d'alta en l'epígraf corresponent de l'impost d'activitats econòmiques i estar al corrent en el pagament de la tarifa o, en cas d'estar exempts, estar donat d'alta en el cens d'obligats tributaris, b) Estar al corrent en el pagament de les cotitzacions de la Seguretat Social.
Que el Consorci de Comerç de la Generalitat de Catalunya regula l’obtenció del carnet d’Artesà Professional de qui desenvolupa l'activitat artesanal dins l'àmbit territorial de Catalunya obligant a que estiguin donats/des d'alta en el Cens d'obligats tributaris en la fabricació/producció de l'ofici artesà sol•licitat i que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Generalitat, i amb la Seguretat Social
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada